8 mars 2009

KÄRLEKSHELG I STHLM

Min man kallar alla helger som man har utanför hemmet för kärlekshelg.
Förra helgen firade vi min födelsedag i Stockholm en månad försent pga mässan!
Vi bodde på hotel Columbus på Söder ett litet mysigt hotel som vi levererat möbler till.
Det var gångavstånd till Göta Lejon där vi såg Brolle som Buddy Holly.

Dagen efter blev det lite Shopping.
En blus i ett skyltfönster handbroderad och svindyr (det blev ingen sådan.!) kanske ett tips till någon pysslig bloggare.

Min man och min son har flygcertifikat.
På lördagen bjöd de mig på en flygtur över Stockholm.
Vi såg Vikingarännet med skridskoåkande Stockholmare, borgen i Vaxholm och hus i skärgården med fantastiska lägen.

Det var helt otroligt härligt.
Jag visste inte att man fick flyga mitt över staden.
Här ser vi slottet, Grand Hotel och Gamla stan.

Söndagen tillbringades på Antik & Kuriosamässan i Kista.
Här syns svenska och franska antikviteter.
Butiken heter Lantiv & Trädgård i Bromma.

Vackra franska blombord och gamla skolplanscher.
Härligt att vara besökare på mässan och inte utställare.
Kramar Carolina.

11 kommentarer:

Tulipa sa...

Vilken härlig helg!

Man borde kanske fylla år oftare!

Kram!

♥ Pia... sa...

OJ det var en härlig helg det som hette duga...vilken goo man som jkallar alla helger utanför hemmet som kärlekshelg..vad kallar han helgerna hemma då??!!:)..åå vad häftigt att flyga så där över storstan.....en helg att minnas med andra ord..grattis i efterskott..en broderad t-shirt+++..jo det är mycket broderat iår..kanske ska fundera på nåt sånt...hihi..nää dä kan jag inte..brodera alltså..en trevlig nyyy vecka önskar jag dej..kram..PIA

smultrongården sa...

Men vilken rolig man du har!! Och gullig förstås. Mera såna män!
Vilken härlig helg ni haft. Upplevelser som bara den. Otroligt att se Sthlm fr ovan.
Mycket snyggt på antikmässan. Bordet där m träskiva är ju riktigt snyggt. Förstår vad jag ska bli sjuk på allt som inte går att packa ner i en resväska på franska marknader, ujuj - inte bra...
Nej, mot pajbaket!
Kram Eva

Hea sa...

Låter helt underbart! Ett stort grattis i efterskott...Vem skulle inte vilja åka pyttelitet flygplan med någon man verkligen litar på....;o)

Maria renoverar sa...

Hej!
Oj, vad läskigt att flyga. Jag har höjdskräck. Men sthlm är oerhört vackert så jag förstår att det var en upplevelse.
Hälnsingar MArIA

Viveka i Bläckhornet sa...

Men hej carolina!
Jaså ni har haft en kärlekshelg? Det låter som du har en romantisk man...
Tänk om min man läste att din man och son är piloter. Det har varit hans dröm i alla år att bli pilot. Men andra tillfällen dök upp han blev krögare istället. Men än idag blir han dimmig i ögonen när hanpratar om det.
Vilka härliga saker du visar...synd att avståndet är för långt. Kanske ni hämtar upp oss vid nästa flygtur...vi har ju åkern ni kan landa på :D

Ha det bäst

kram Viveka

Hemmalycka sa...

Vilken härlig kärlekshelg!
Kul att du har två flygare i familjen.
Kram Åsa

Anonym sa...

Brolle!! Det är kärlek!!

Kram//Hillan :o)

Living by Milla sa...

Grattis i efterskott,vilken drömhelg!
Mässan såg mysig ut.

Ha det gott!
kram Camilla

alegni sa...

jag är grymt flygrädd o är nöjd över att maken låtit sin flyglicens förfalla...
äldre sonen skulle gärna bli pilot han också, men han har för dålig syn (till min stora lättnad).
vilken härlig helg ni haft!

Helene sa...

Lite nyfiken.
Vad har din son för certifikat är det UL eller PPL.
Har han gått på Hässlö flyg gymnasium eller har han tagit certifikatet själv.
Min son är snart klar med sitt UL certifikat och har kommit in på Hässlös intagningsprov.
Roligt att höra om ngn som gått där.
Helene