20 augusti 2009

TRAVEL IN STYLE

I dag går vårt gods iväg till formex mässan.
Årets tema på mässan är " VINTAGE TRAVEL" ett tema som vi tycker är super och vår monter kommer att "fluffas" i den andan.
Jag och Carolina har byggt runt 37 montrar och det är lite kul att våra möbler går kombinera i en hel del olika stilar.

Här håller vi på att packa lite fluff.
Våra möbler som vi säljer utgör ju givetvis grunden men det vore lite trist om man inte hade lite saker som piffade upp och skapade olika känslor år från år.
Precis som man gör hemma.
Visst älskar man resväskor i olika former, jag kan aldrig motstå en och köper dom flesta som kommer i min väg.
En annan favorit är jordgloben, den hittade jag när jag och Jocke semestrade i Östersund för 16 år sedan.
Jag var lika loppis tokig då som nu.



I år så var det bara att gå på jakt hemma och välja ut lite smått och gott som passar
annars lånar vi ofta av andra utställare för att kunna hänvisa kunder till dem.
Vi kommer att ha två NYHETER i år en Klädbyrå i Rosgårdsserien och även en lite lantligare hylla.
Tyvärr så kan jag inte visa någon bild ännu för dom är så rykande färska att dom blev klar i går.
Men vi kommer att ta kort i montern och lägga ut på bloggen så snart vi byggt färdigt.
På Onsdag flyger vi ner och jag tror inte riktigt att vi kommer att resa i lika fin stil.
Kram Malin

13 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Tack för de goa orden hos mig de värde gott :)

Tyvärr är energi tjuven en partner till en av mina barn sedan ett halvår tillbaka. Konstiga och skrämmande saker har hänt på denna korta tid som hela övriga familjen och släkten mått dåligt av. Man vill ju sina barn det bästa, därför gör det så ont. Vi hoppas bara att han öppnar sina ögon och ser vad som händer innan det är försent. Som du förstår så kan vi inte bryta med energitjuven för då "mister" vi vår son...

Önskar er en trevlig resa med mycket inspiration. Grejerna ni har i bagaget är underbara.

Varmaste kramarna

Viveka

Living by Milla sa...

Så många vill ha-saker! Jag kommer förbi er monter. Jag och mamma åker till mässan fredag eller lördag.

Kram!
Camilla

LantlivsAnette sa...

Åhhh, jag är alldeles säker på att er monter kommer att bli kanon snygg, med de sakerna som du visar och era underbara möbler, Wow säger jag bara...
Vi flyger också ner på Onsdag..vårt plan går 19.15 från Luleå...
Kraaam Anette

Hemma hos Razzel sa...

Hej, Det vore toppen om ni kunde titta in hos mig och se om ni kan hjälpa mig hitta en lampa jag förälskat mig i....

Lissboden sa...

Vad spännande det ska bli att se er monter på Formex. Ni brukar allt ha en av de finaste montrarna och ni brukar vara så snygga själva också.
Lycka till på mässan!
Vi ses!
Kram/Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Å det kommer bli en toppenmonter!!! Urläckert med väskorna, skyltarna och globen och perfekt till årets Formextema!! Mari.

Målargården sa...

Åh, va fint det kommer att bli. Hoppas ni visar bilder för oss som inte kom till mässan. Hade verkligen tänkt ta mig ner på den men nytt jobb gör att det inte är läge att fråga om ledigt direkt, kanske. Nej, det får bli till våren hoppas jag. Lycka till och ha en härlig helg och vistelse vid mässan. Kram Eva-Mari

Inspiration i vitt sa...

Hej,först vill jag tacker er för erat biddrag till boken , sååå fint och sen oxå för att ni skrivit så fint om den.
Vilka charmiga vintage saker ni "hittat" underbara saker att pynta med.
Kanske jag ska till Formex, boken ska dit i alla fall hihi. Den kommer att säljas i Inredningskompaniets (Ann Colander) monter och vi hoppas att många upptäcker den där.Vi sålde ju slut på första upplagan på ett par dagar, såå härligt.
Kram på dig/Ingela.
Kram/Ingela.

Anonym sa...

Så roligt med mässa...kanske vi ses där på Formex.

Lycka till ialla fall
Kram Pernilla

här är gudagott att vara sa...

Vi kommer att titta in till er på mässan.
Min kära lillasyster skall öppna butik nu i höst så jag skall hjälpa henne igång.
Haregott!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh säkert kommer eran monter bli lika underbar som alltid.Åker själv ner på onsdag så det blir lite shopping innan mässan på torsdag. Ska hinna den på en dag så det gäller att vara laddad. Spännande med den nya byrån i rosserien jag har ju sänggaveln iden serien.Kanske det blir en byrå måste se vad som jag kan kasta ut ur sovrummet så den rymms.
Kram Tess

Hemmalycka sa...

Lycka till på mässan.
Kram Åsa

iLLi sa...

Jag älskar jordglober!
kram