22 februari 2010

HÄRLIGA HALLAR

Nu kommer veckans jämförelse inlägg.
En gammal resväska och en unikabox är det första som möter en i Carolinas nyrenoverade hall.

Det är rätt svårt att fota i smala hallar men här är en helvy.
Lite murrigt, brunt och grönt precis som huset är utanpå!

Här är den rostiga kistan ett loppisfynd från allmosan.

Pärlhyacinter ett vårtecken trots den stränga vintern står på en skänk från Indiska.

Välkommen in i Malins hall.
Vit och vacker med en vy in i matrumet.

Åt ena hållet står en uppstylad köpmandisk från ett känt, svenskt lågprisvaruhus!


På andra sidan finns det mycket rolig förvaring med gamla väskor och kolla in fiffiga stövelstället på golvet!



Bakbord och vårblommor tillsammans med loppis och marknadsfynd.

Ha en bra vecka i vinter Sverige!

Vi flyttar vårt företag till nya lokaler.
Känns väl inte helt perfekt kallaste veckan i år!

Kram Carolina och Malin.

17 kommentarer:

Stina sa...

Verkligen jättefint!:-) Kram Stina

irene sa...

Underbar hall!
Jättefine detaljer!
Hallen är ju så viktig för det är det man ser först när man kommer hem! Tror jag behöver frecha upp min...

Kram Irene

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åhh vilka underbara hallar ni har. Jag blir verkligen inspirerad för vi ska göra om i vår hall...den är smal...vi har trappen till övervåningen där...och den är så mörk...nu vill jag sätta igång...
Maken gillade Baggen, det är hans favoritbil och han samlar på lite baggeprylar;-)
Kram,
Regina

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Så fina hallar, önskar jag kunde göra något åt vår här hemma, men jag kommer aldrig till botten med jackor och skor...
Må så gott
/Karin

STENLYCKA sa...

Hejsan på er!
Ni har så vackra hallar och så olika.
Älskar båda två. Tycker det är svårt att möblera en hall. Ni har verkligen lyckats så att det känns välkomnande.
Malins byrå,en sådan har jag också i min hall fast jag har gjort om den på ett annat sätt,roligt att den kan få så olika utseende. Min är svart,kolla min blogg.
Önskar er båda en skön fortsättning på veckan!
Kram

Lina sa...

Ni har så fint så fint i era hem båda två! Jag hoppas vi får det lika hemtrevligt och fint i vårt hus på Kallholmen! =)

Stor kram /Lina

Hemmalycka sa...

Vackra hallar har ni båda två. Kul att få se hur ni har det. Haha ja ni skrattar väl åt nollåttorna just nu men ni har ju inga tunnelbanor där uppe vad glad för det ni :))
Hoppas det går bra med flytten.
Kram Åsa

Anonym sa...

Hej,
Åh, så spännande, vart flyttar ni då?
Ska vi ta lunch nästa vecka, har ni tid någon dag?

Massor med kramar,
Jossan

Familjen Öhlins Blogg sa...

Så fint så fint! Ni bjuder verkligen på inspiration...
Kram Hanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vilken underbar ide ni bjuder på med en bildkavalkad från era hem.Väskerna är ju super. Kram Theres

Brunkullan sa...

Fint!
Jag undrar om någon av era hatthyllor finns i storlek 60 cm bredd?
Älskar dem alla, och skulle vilja ha en i den stilen....

Susanne

i Emmas vita hem sa...

Hej tjejer! Ni har verkligen två mysiga och välkomnade hallar med en massa fina detaljer. Man blir lite sugen på att göra klart sin egen nu, men det får vänta ett litet tag till i vintervilan.
Tänkte bara avslöja att jag igår beställde en likadan lampett som min svärmor vann på kustdagen. I färgen vintervitt, och jag längtar så efter en den! :)
H det riktigt bra och lycka till med flytten! Många varma kramar Emma

Lissboden sa...

Hej tjejer!
Ni har ju superfina hallar båda två med många fina detaljer och vackra saker men jag saknar förstås era Kallholmenmöbler. Jag förstår dock att det är roligt att ha något annat än det man håller på med hela dagarna.
Jag hoppas att flytten gått bra trots kylan!
Kram/Maria

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Hallarna är helt sjukt underbara! Ja ni behöver inga andra rum att vistas i =)

"Kulör" och "Vit" orden är små väggord som jag har köpt på EM-möbler här i Kalix!

Kram Anita

Inspiration i vitt sa...

Hej goa goa tjejer, ååå så roligt att se era hallar, olika men såååå fiiiiina. Mycket vackra detaljer att titta på. Hoppas flytten går bra och slit inte ihjäl er nu bara.
Kramar i massor/Ingela.

Vit som snö sa...

Ni har så fint båda två! Hallen är ett viktigt rum o kanske det svåraste att få till för allt som ska rymmas men inte får synas.
Lycka till med flytten!
Kram Cilla

Hea sa...

Va? Flyttar ni?? Vad spännande.. Som vanligt ger era bilder sån fin inspiration...underbart! Nu ska här göras om! Hör av oss snart för ny träff.