20 maj 2010

MIN NAMNSDAG

Idag den 20 Maj har jag min namnsdag.
När jag var barn fick jag alltid ett par promenadskor på min namnsdag.
Vilket tråkigt namn på en produkt...promenadskor!
Jag promenerade väl aldrig som barn utan man klättrade, sprang eller hoppade!
Nu skulle jag inte säga nej till ett par skor av nåt slag, som en äkta shopoholic kan man aldrig ha för många!



Eftersom vi håller på i hela huset med renoveringen efter vattenskadan så försöker man göra mysiga miljöer på altan och i punschverandan.
Jag har skalat bort tre tyger på soffan och underst fanns det här rosa sommartyget!
Tycker att det känns mysigt med lite pastell här ute.

Det här pelarbordet fick vi av Hjördis vår granne som flyttat till hemmet.
Hinner inte måla några möbler just nu. (Har fullt upp med att måla väggar och tak!)
Så möblerna här ute får se ut som de gör, helt enkelt.

På golvet i verandan finns en massa saker som hör till finrummet.
Väskor, lådor, krön och alla böcker.
Rätt så mysigt och fullt!

Ha en riktigt fin helg!
Här är det högsommar fortfarande...helt underbart!

Kram CAROLINA dagens namnsdagsfirare.

7 kommentarer:

Home No.1 sa...

Grattis får man säga dagen till ära! Promenadskor, hihi, ja det lät det, jag är en fantast av Vagabond, de skorna är som hand i handske på mina fossingar! ha en toppendag i dag då!
Kram Annica.

Ett Vitare Hem sa...

Grattis på namnsdagen och ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men jag tycker faktiskt att du ska köpa dig ett par rejäla promenadskor. Du har ju så fina omgivningar att promenera i =D Skämt åsido, att huset ser ut som det gör på framsidan, är det ett resultat av vattenskadan?? Oj, vad tråkigt isf. Då är det bra att det är så varmt hos er för då torkar det upp fortare.
Njut av det fina dagarna!
Kram,
Regina

Hemma hos Razzel sa...

I vår familj firar vi alla namnsdagar som vi kommer ihåg med en enkel chokladask.
Många tycker att det är överdrivet att fira namnsdagarna men jag tycker det är kul att hitta en ljusglimt i vardagen!

Sandra sa...

Jätte fin blogg ni har :) ..
Tänkte höra eftersom de är ni som gör de fina lampetterna som bland annat finns på "I emmas vita hem" ganska stor spegel med hållare för ljus. Är mycket intresserad av en sådan .. Vart kan man köpa dessa ? Är från skellefteå och läste att ni hade öppnat en butik. Går dessa att köpa där och vad kostar dessa i så fall ?
tacksam för svar.
MVH Sandra

Lissboden sa...

Grattis i efterskott Carolina!
Jag hinner inte med att kolla runt så mycket just nu så jag missade det igår.
Promenadskorna minns jag också och de du visar är mycket finare än de jag fick när jag var barn.
Ha en jättefin helg!
Kram/Maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst är det härligt med skor, har en förkärlek att köpa lite för mycke sommarskor.Det gäller att inte kika i garderoben innan man köper nya för jag kan lova att det finns och blir över. Så fint huset kommer att bli när det är klart men aldrig kul efter lite vattenskada och extra jobb man inte räknat med.Ha en fortsatt mysig helg på er.Kram Theres