23 juni 2010

HUSFÄRG OCH KLIPPAN

Vi har en stor klippa som täcker halva vår gård.
Den är väldigt vacker i sina färger tonar från Svart-grå-rosa till grönt!
Dessa färger vill jag ta igen nu när vi ska måla om vårt skadade hus.

Så här ser det ut nu, färgerna är tagna från ett hus i Sigtuna.
Jag tycker att kontrasterna är lite för stora men jag tycker om kulörerna fortfarande efter tio år.

Det här är min önskan...lite fadda grå-rosa toner med fönster och dörrar fortfarande gröna.
Knutarna vill jag ha ljusare än husfärgen istället för mörkare.
Min man tycker att detta ser alldeles för modernt och putti-nuttigt ut och passar inte mot det svarta vi här på möbler och tak...!

Han vill ha knutarna mörkare istället...precis som förr!

Nu har vi nog kommit överens...tror jag!
Mörkare väggar, ljusare knutar men ändå inte vita och skönt gröna dörrar!
Här står vi nu...imorgon kan det vara nåt helt annat!

Kramar och vi önskar er en mycket trevlig midsommar!


7 kommentarer:

Lina sa...

Efter många om och men... och "städande på vinden" hittade du alltså en som både du och Jonas var nöjd med! Bravo Karro!! Nu är det bara målningen kvar då...

/ grannen med den stökiga gården och huset som gud glömde... ;)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka härliga färgval, jag gillar både din önskan och det ni kommit överens om, so far. Underbara färger! Vad härligt att ha en stor klippa på tomten. Jag har pratat med maken om att be bonden med den stora traktorn att köra hem inte någon klippa precis, men några stora stenar till vår tomt...tycker det är vackert med sten och berg.

Önskar dig en riktigt härlig midsommarhelg!
Kram,
Regina

MrsUniversum sa...

Å, klippor och hällar som är så vackra och innehåller så många kulörer. Den är då inte grå! Det är bara välja och vraka, ert val blir nog bra.

Skönt att slippa klippa gräs på hela tomten! Tacka vet jag urberget.

Mirameja sa...

Det blir säkert superfint med era färger! Milda, men ändå lite kulör, som verkar passa finfint ihop! Här i Sundbon har många faluröda hus Sundbornsgrått runt fönstrena, den går åt det gröna hållet, riktigt snyggt. Tyvärr har inte vi det då förra ägarna inte gillade det. Och de målade bara året innan vi köpte, så jag lär leva med deras val ett tag till, så kul är det inte att måla om.. Men måste man så är det roligt att ändra lite. Min favvo på huset är annars grön eller svart slamfärg.

STENLYCKA sa...

Hej Vänner!
Önskar er en skön och helt underbar Midsommar!
Kramar Raina

Hemma hos Razzel sa...

Jag är inte alls avundsjuk på er som ska välja husfärg.... Jag målade om huset för två år sedan och var helt klar på vilken grön nyans jag skulle ha. Men nästan 20 provburkar senare gav jag upp ; )
-Att hitta den rätta nyansen var omöjligt! Huset blev istället ljusgrått - och jag blev nöjd ; )

Lissboden sa...

Vad skönt att höra att det är fler som inte är helt ense om allt. Det lät ju som om ni löst det hela så vi ser naturligtvis fram emot att få se resultatet.
Må så gott!
Kram från Maria