6 september 2010

TJEJMIDDAG

För väldigt länge sen så fick vi en utmaning av "vit som snö" Cilla.
Visa en vacker dukning.

Oj vilken tid det tog...men här kommer det!
Spana in det svarta monogrammet...tänk att det finns gamla kökshandukar som nån har broderat svart på, visst var det snyggt!!!??



Att bjuda in åtta av sina härliga tjejkompisar är så otroligt roligt, inte konstigt att jag helt glömde bort att fota maten.
Men här satt vi sen en hel kväll eller som nån sa en hel arbetsdag hi hi!!
Tur att resten av familjen var borta för är man uppe tills tuppen gal så är man lite halvseg dagen efter.

Tur att fotot togs innan festen, för även om det var skötsamma gäster så såg det inte riktigt ut så här när dom gått hem!


Kram från Malin


5 kommentarer:

gamlamejeriet sa...

Jisses så tjusigt, tänka att få komma till sådant bord...

Tänkte bara titta in lite, men insåg att det faktiskt var ett tag sedan jag hunnit med att titta runt, så jag blev visst här en ganska lång stund.... Alltid lika vackert och påfyllning på tipskontot ;)

Tack för din värmande kommentar om våra tapeter. Jag tror faktiskt också att det kommer bli jättefint och framför allt, precis som vi tänkt oss.

Ha en bra vecka!
Malin

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint du hade dukat, här har jag alltid så mycke ideer innan gästerna ska komma, men med 4 trollungar så är jag glad att hinna byta kläder och kamma håret.
Kram Theres

Vit som snö sa...

Oj Malin...den utmaningen hade jag faktiskt glömt;) Men bättre sent än aldrig:) Vad fint du dukat!! Och helt säkert en härlig tjejmiddag! O lyckat att jag precis i dagarna "hittat datorn" igen efter ganska bloggfri sommar;)
Vet du att när jag var kring kanske 17-18 så levde min farmor som var såå duktig att brodera o jag önskade alltid svarta broderier på vit botten! Till hennes stora fasa... Hon gjorde som jag önskade men undrade vad i all världen det skulle bli av den ungen;))) Hihi O dom broderierna är vackrare än alla jag har!
Ha det gott! Kram Cilla

Lissboden sa...

Jättevacker dukning Malin!
Det ser så ljust och fint ut i ditt hem.
Jag är så glad åt mina Kallholmensaker. Nu återstår bara att jag har öppet hus och visar dem för fler.
Må så gott!
Kram från Maria

Hea sa...

Mycket vacker dukning! Jag hade gärna satt mig ner vid bordet och njutit av god mat och gott sällskap. Ljuset gör också sitt till och ert matrum är härligt ljust...