18 april 2011

HÄRLIGT HANTVERK

Egentligen är jag inte så intresserat av påskpynt.
Men tycker att påsken är härlig i alla fall för den infaller precis när man känner att man behöver lite ledigt och lite fest.
Sen är den ju en viktig helg för oss som bor i ett kristet land.

Har nöjt mig med fräscha blommor och mycket godis tills vi fick se de här fina äggen.
De är gjorda av en lokal hantverkare och god vän till mig som heter Johanna Hedblad.
Mönstren är gjorda med dotterns hårklämmor och gamla spetsdukar.

Hon färgsätter dem så vackert med färgad lera eller glasyr...?? heter det så eller är det sånt man har på tårtor?
Faten som äggen ligger på har hon också gjort.
Ni får maila oss om ni är intresserad av att köpa på info@kallholmen.se

De sägs att flertalet svenskar attraheras av blått och tycker det är fint.
Jag älskar grönt och brukar säga att det beror på att jag tittar ut genom gröna ögon och därför är det den vackraste färgen för mig....!
(undrar vilka ögon människor som tycker om rött har ;)

Ha nu en riktigt mysig påsklovsvecka.

kram Carolina.


3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

*hihihi* jag har blå ögon och tycker väldigt mycket om blått...

Vilka vackra ägg! Så härligt att de finns i så många färger och det är verkligen dekorativt att visa dem på de vackra faten.

Önskar dig en fin vecka!
Kram,
Regina

Lissboden sa...

Jättevackra ägg som jag gärna skulle ha här hemma men det blev lite sent nu:))
Jag önskar er båda en riktigt Glad Påsk!
Kram från Maria

Lotta sa...

Vilka fantastiskt vackra krön ni har. jag blir frestad. Vi renoverar ständigt... Ha en skön valborg Titta in till mig me, Lotta i Skellefteå