20 maj 2011

PELIKANER OCH TUVSTARR

Jag älskar verkligen skolplanscher!
Har hur många som helst...har köpt dem på en frälsis-loppis för säkert tio år sen.
De som är lite rosa-lila är mina favoriter samt de som handlar om människokroppen....jag är ju egentligen sjuksköterska ;)

Den här med blommor och bin finns i mitt uterum...förra sommaren var det ett reportage i Drömhem & Trädgård då var den här fina bilden med på ett hörn.
Vill ni se mer från det reportaget går ni in här.

Nu har vi några skolplanscher ute på tradera.
Den här heter Stensöta och enligt mig ser den nog ut som en Ormbunke...
Vill ni bjuda på den gå in här!

Det här är Tuvstarren...visst är det ett fint namn!
Konstnären som gjort dessa två skolplanscher heter Henriette Sjöberg.
Se mer här!

Pelikanen eller "Pelecanus Ouoretalus"är väl inte den snyggaste planschen men de finns nog säkert nån som tycker den är fin-fin!
Kolla in den här på Tradera.
Auktionerna avslutas kring tretiden på söndag.

Nu ska vi ha en riktigt mysig fredagskväll, värmen har kommit och det känns hur härligt som helst!

Ha en riktigt bra helg nu...
Kram Caro!

4 kommentarer:

Hanna sa...

fint.
Ha en fantastisk helg.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Vilken jättefin bild, bilden med den rosa-lila skolplanschen, den andas sommar!
Sköt om er!
Maria i Hökmark

Lissboden sa...

Jättefina skolplanscher!!
De ser riktigt somriga ut.
Jag hör av mig i veckan!
Kram/Maria

Lisa.L sa...

Ååå så fina planscher :D skulle vilja ha nån med blommor på :D har ni nån till salu i butiken ? mvh Lisa