18 augusti 2011

MIN DRÖM ÄR SNART PÅ RIKTIGT

I över 3 år har jag ritat och planerat vårt kommande kök.
-Hur länge ska du vara gravid med det där köket brukar Carolina fråga??
I veckan har vi börjat. Bara i ett hörn,men ändå:)

Det här fönstret ska sitta ovanför dörren till vårt nya skafferi.
Jag har letat och letat men tillslut byggde jag om ett gammalt fönster så det skulle bli rätt storlek.

Så här ser det ut inut i
Väggar med pärlspont.
Trägolv så klart.
Hyllorna är inte på plats,men skenorna kommer från rester av en serie som vi hade tidigare som hette "skärgården"

I kväll kommer en fin vän (snickare) och reglar upp nya väggen till skafferiet.Hoppas fönstret också kommer upp.



Den här super fina dörren ska få bli skafferi dörr.
Hittade den hos "Robban" våran målare.Eftersom han är så snäll så ska den nu få komma in till oss.
Oj vad jag längtar tills ikväll.Ska bli så spännande.

Tänk att man snart är ett steg närmare ett nytt kök.

Kram från Malin



5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh lyckliga, lyckliga du!!! Jag drömmer och drömmer än om ett nytt kök, vem vet, en dag kanske...? Lycka till - kommer säkert att bli suplerfint!
/Maria i Hökmark

Här är gudagott att vara ! sa...

Förstår att du längtar till ert nya kök blir färdigt ! - Det är bra att inte ha för brottom, utan att planera och " känna in " hur man vill ha det ! - Lycka till och ha det gott !
/ Anneli

Anonym sa...

Det kommer att bli kanonfint!
Kram/Jossan

Lissboden sa...

Hej Malin!
Ditt kök kommer att bli supersnyggt, det syns redan. Jag ser fram emot fortsättningen:))
Må så gott!
Kram/Maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh Malin vill se mera, känns som om jag måste bygga om köket jag också. Har ritat på vårat skafferi som för visso är underbart och byggt av mannen själv. Men min bild är en annan i dag kanske liknande ditt men jag har inte hittat mitt fönster som bör vara långsmalt och med småa rutor??? Men en dag kanske det dyker upp, och visst jag ett par små dubbeldörrar behövs också och dom växer inte på träd. Tips mottages gärna om ni hittar några.
Ha en underbar helg
Kram Theres