15 december 2015

JUL I GÅRDSHUSET

 Vårt nya liv i lilla gårdshuset på Älvsbacka innebär nya rutiner och traditioner. Jag har för första gången i livet köpt en gran...spontanköpte den på Lantmanna och bara slängde in den i min nya firmabil och den fick flytta in redan den första advent helt galet i min sena och stressade värld. Det är en riktig knubbig piff och puffgran :-)

Det är väldigt lågt i tak i gårdshuset så enda stället den kan stå rak fast den knappt är två meter är i köksfönsterkupan. Där står den så knubbig och fin och jag funderar om den håller ända till min födelsedag den 27 januari.

 Jag har även köpt sladdlösa julgranslysen från Claes Ohlsson vilken fiffig uppfinning. Inget trassel och man tänder och släcker dem med en kontroll. Sjukt bra.

Det här är också en mysfaktor en liten öppen spis i köket. Vi har haft sotaren här för att kolla rökgångar och skorsten och allt var bra så nu är det bara att elda.

Vi har varit på Femtiofemårsdisco på Fridhemsplan, grönkålspasta i Gamla stan och sen kammarkörslucia i Jacobs kyrka i helgen och det var helt underbart.

Julkramar från Carolina.

Inga kommentarer: