4 augusti 2008

ÄNTLIGEN ÄR TRAPPEN KLAR


Våran trapp och hall har alltid varit hur ful och mörk som helst ,så en av sommarens projekt har varit att bli klar med hall uppe och nere och måla trappen.
Nu är det äntligen klart så idag tänkte jag visa lite före och efter bilder på trappen.
Så här såg det ut innan målning och tapetsering.
Listen mellan över och nedervåning har vi också gjort nu.
Ett bra sett att få ett avslut så att man kan välja olika tapeter eller färg på över och nedervåning. På den här bilden är trappen målad två varv pust och stön.

Men oj så ljust och härligt det blev när det blev klart.


Fluffet är ju alltid roligast eller hur......Det bli ingen gardin här vi behöver allt ljus vi kan få in i hallen.




Av kallholmens möbler och detaljer så är jag beroende av konsollhyllorna dom har jag lite överallt i huset.
En av mina bilar som jag hittade i spanien fick bo här.
Gamla ramar från farmor Hildur och några mått av glas som jag fyndade på loppis för en krona styck i sommar.




Nu får hösten komma för nu är hallen vit och fin så även om det är mörkt ute så känns det just här inne.
Det ska nästan bli mysigt att få börja tända lyktor igen.
För här i norrland är det ju ljust dygnet runt hela sommaren men nu börjar kvällarna bli lite mörka.
Nästa inlägg ska ni få se hur det blev i hallen uppe.
Kram Malin




20 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jag håller också på att måla om trappen - hjälp så högt det är.
Trappräcket låter jag vara - även om det var snyggare i vitt. Härligt att se er fina trapp!

Kram Maud

C De-sign sa...

Så fint det blev.....verkligen!!! Och vilka söta bilar du fyndade på marknaden...(undrar om det var i Fuengirola....?)Jag borde måla min trapp också.... men men...det tar emot lite.... ska göra det under hösten.... Kram fr C

Graadskan sa...

Vilken skillnad! Trappan blev verkligen vacker! Konsolhyllorna är jättefina, förstår ditt beroende... :-)

Kram Camilla

Lilla huset på prärien sa...

Oj vilken skillnad det blev till det bättre. Det måste kännas bra att se den fina trappan varje dag!?

Ha en skön kväll!

Hälsningar Jenny

Marie Söderberg sa...

jaa..säger bara guud va snyggt !!!

hemtrevnad marie sa...

Hjälp, så fint det blev.... trappen badar ju i ljus!!
Verkligen snyggt!
Gillar listen ni satt upp under tapeten,så fint!
ha det gott!
kram

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fint det blev..så ljust och vackert !!
Ojj ojj vad flitiga ni har varit !!
Kram Anette

Vända blad sa...

Så fint ni har gjort! Det var verkligen en fröjd för ögat att se bilderna...
Tyvärr har vi ingen övervåning så jag får vara utan trapp, suck!
Kram Maria

In my house sa...

Hej hopp.... Ohhh, såå fint de blidde,, tänk vad bra att de finns färg.... det förändrar så otroligt mycket =)


Kramar j

Granne med Selma sa...

Vårt nästa projekt är just att måla om trappen. Därför har jag några frågor som jag hoppas ni kan svara på om tid finns:
Vad använde ni för grundfärg/färdigfärg?
Såg ut som om färgen var lite bruten, är den det?
Blir det halkigt med målad trapp?

tack för inspiration!
Kram Sussie

Vit Spets sa...

Så fint det blev, jag gillade speciellt den lite bredare listen som skiljer över/nedre delen... Så skönt det måste kännas nu när ni har blivit klar med projektet som stod på "att göra listan"...
Jag måste tacka oxå för att ni har uppmärksammat mina alster lite här & var...tycker speciellt om byteshandeln - lite spännande att se vad som kommer i utbyte :)
Kramis
//Siv

Mitt Egnahem sa...

Kände igen bilen! Snyggt fluff... Er konsoll är riktigt snygg och ledstången är en riktig skönhet. Var rädd om den! MVH Värmländska Mitt Egnahem PS. Inte blir det väl redan mörkare... (så säger min granne vid midsommar redan)

Living by Milla sa...

Wow..så snyggt det blev,ljust och luftigt! Jag är också svag för hyllor, de är så dekorativa.

Självklart har jag tid för en fråga.Färgen är köpt på Colorama och är en våtrumsfärg så den håller garanterat.

kram Camilla
Ps. Glöm inte att uppdatera er blogglista-jag har bytt bloggnamn.;)

Nicole sa...

Ja det blev verligen ljust och fint. Jag kan förstå att du är beroende av de konsolhyllorna, för det är en underbar modell.
Visst ska man försöka ta tillvara allt ljus man kan få in!
Vi har samma målarprojekt framför oss småningom, urk...

Spets och snor sa...

Hej! Vad roligt att du gillar vår stenläggning. Vi är supernöjda. Det blev en äldre atmosfär direkt. Din trappa blev verkligen fin och ljus. Tänk vilken skillnad lite färg gör. EN god vän till mig köpte era vackra möbler på blocket för ett par år sedan. De är helt underbara. Jag kanske ska visa dem på plats någon dag. kram Helena

LantlivsAnette sa...

Jaa..du efterlyste ju det där inlägget om min spegel..vet du,jag hittar det inte själv..jag vet inte vars det är !!
Men jag nötte baksidan av spegeln med ett grovt sandpapper..genom alla lager ner till glaset, sen duttade jag runt de nötta ställena med lite svart färg gärna brons färg också..
Lycka till Kram Anette

Dicksonska våningen sa...

Oj, vad fint det blev! Er trapp är lite mer arbete med än min. Här är det lite mindre och trappen kommer jag att vänta lite med. Jag tror att jag har blivit en "duttare". Nu har jag börjat greja i min matsal :)
Men det blir mycket fina bilder!!
Kram Annika
Vilken nyans av vitt används i trappan? Den ser så creme-vit och härlig ut :)

Anonym sa...

Vad fint det blev Malin! Roligt att ni börjat blogga igen efter semester. Lunch nästa torsdag??
Kram Jossan

Designe sa...

Oj, va fräscht det blev! Gillar det jättemycket och även alla detaljer! Så fin vitmålad korg som står där oxå! :)

Myrrabutiken sa...

OJ oj oj vad fint de blev!!!Visar just nu Björn detta han ser måttligt road ut: )Vi ses snart på mässan, det ska bli jättekul att träffa er, tjejer!Kramar/Jenny