29 september 2008

SOM MAN BÄDDAR......

Under våren 2005 hade kallholmen möbler med i en film som hette "som man bäddar..."

Det handlade om ett ungt par i ett nyrenoverat hus spelade av Sanna Bråding och Alexander Skarsgård.
Här i matrummet syns vårt Linneskåp.
Nyblivne pappan Jonas lovar sin tjej att ta pappaledigt, trots att han lovat kompisarna på den gemensamma taxifirman motsatsen.
På nätterna, när dottern och frun somnat, smyger Jonas iväg till jobbet i taxin.
På dagarna träffar han en annan ledig pappa i lekparken som spelas av Mikael Persbrandt.
Sidobord från oss och matta från Pappelina.
Här är hatthylla och skohylla från vår serie Prästgården.
Det är en rolig exponering av möblerna men filmen var väl inte den bästa.
Sen tror jag knappt man hinner uppfatta vilka möbler som är med om man inte vet om det....
Kul var det ialla fall.
Vi har ett sidobord med i alla Beckfilmer, det står bakom hans soffa.
Vi har aldrig sett det fast vi vrålkollar varje film och vet vars det står....
ops nu blev det lite norrländska.
Carolina

6 kommentarer:

Designe sa...

Va kul att ni har möblerna med i filmer! Det är ju extra kul att se filmer med fina omgivningar, jag tittar alltid på sånt! :)

Gårdsromantik sa...

Klart era vackra möbler skall vara med!

Nu måste jag ju också spana efter dom.

Kram Maud

♥ Pia... sa...

Hallo!...Tror jag sett den filmen..som sagt..ingen höjdare :)..Jag är en sån där som kollar möbler och miljöer i filmer ..så ibland missar man liksom poängen med filmen:) för att man "bara2 ska se hur det ser ut och vilka grejer de ställt där och hur det är målat där och ,....ja.som sagt..kan vara tråkigt att se på film med mej...hihi....nu får man kolla efter era möbler mâ..se där ja nu kom det lite värmlänska mâ å...kram..PIA

Målargården sa...

Va roligt att ni fick vara med på film....eller jag menar möblerna. Annorlunda marknadsföring.
Jag förstår varför.....de är ju så fina./ Kram Eva-Mari

Dicksonska våningen sa...

Vi får ibland förfrågningar i möbel-butiken jag jobbar i om vi kan låna ut möbler till olika filminspelningar. Innan jag började gjorde vi tydligen det några gånger - men varje gång fick vi tillbaka möblerna förstörda. De betalade ingenting. Så nu säger vi nej.
Men för Er är det ju publicitet på ett annat sätt. Roligt att ni varit med ändå! Jag brukar titta mycket på omgivningar och miljöbilder i filmer.
Hur går tillverkningen till av Era möbler? Har ni egen fabrik i Sverige?
Kram Annika

Photo by emma sa...

va kul att få sesina möbler i en film...
inte för att vara petig men sanna och alexander spelade väl taxischafförer?!
Mvh emma