4 oktober 2008

FLUGAN SOM FÖRSVANN

Innan jag "vörnade" dvs antikbehandlade mitt bord i matrummet så satt det en liten fluga på kanten av en ditmålad duk.

Här syns duken lite svagt.
Bordet var grönt och det kommer ni nog att få se när vi fortsätter rundvandringen i huset.
Grönt är en uppskattad inredningsfärg i de Dahlbergska hemmet.

Så här ser matgruppen ut idag.
Stolar och bord hade alla olika färger så nu känns det ljust och vilsamt.

Visst är bordet roligt som ett jättepelarbord.
Köpte det av min första anställda hon rymde det inte i sitt hem.
Ha en mysig helg.
Jag ska på en liten resa.
Carolina.

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad coolt med flugan! Men bordet blev väldigt fint vitmålat också. kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Såp himla snyggt bord!!!! Och läcker liten fluga! Mycket vackra detaljer på bordet, ha en trevlig trip! Mari.

Karin Krut sa...

Vilken vacker blogg och vilka vackra möbler!! :) Jag hittade hit via en annan blogg. Duken och flugan var ju riktigt roligt men det blev riktigt fint efteråt :)
Ha en skön helg
Kram Karin

♥ Pia... sa...

Hej...verkligen ett häftigt och snyggt bord...flugan var ..en lite kul detalj..ha de såå gött..Kram..PIA

Viveka i Bläckhornet sa...

Det såg häftigt ut med flugan på bordet.Var tvungen att titta flera gånger:)
Men det blev ju super bra vitmålat...

Ha det bra kramar/ Viveka

i Emmas vita hem sa...

Vilken vacker vy :) Så fint bordet var, både med och utan fluga, men jag gillar ju vitt förstås...
Stolsdynorna var jättefina dom med, vilken färg är dom? Passar väldigt fint ihop med restan iaf.
Ha en skön vecka!
Kramar Emma