14 november 2008

CARPE DIEM

Carpe Diem, fånga dagen, ta vara på tiden.
Det är väl inte det vi gör bäst i livet.
Inte jag iallafall som älskar projekt i alla former.
Idag har jag varit på begravning för en mycket god väns mor.
När något händer ens nära och kära så inser man att livet är skört och man måste ta till vara på varje minut och leva i nuet.

Det här är en bild från vårt sovrum och då kommer sanningen fram.....
Jag älskar grönt!
Jag tycker det är en ljuvlig inredningsfärg och underbar klädfärg.
Jag har gröna ögon och har alltid trott att tittar man ut genom gröna ögon så är grönt den vackraste färgen.

Sovrummet har snedtak på båda sidorna.
Ena snedtaket sover vi under och det andra har vi satt in sju gamla garderobsdörrar i.
Gamla hus har ju alldeles för lite förvaring så det blev en bra lösning.
Sen är det handmålade slingor på dörrarna som jag sett i en bok om gamla svenska hus.

Ha en riktigt mysig helg och ta vara på dagarna.
Kram Carolina.

8 kommentarer:

Brunkullan sa...

Snyggt! Och jag har också gröna ögon och gillar också grönt:)
Mina söner med, så jag får in den färgen här hemma då och då!
Susanen

Viveka i Bläckhornet sa...

Så vackert sovrum.Och snyggt målat!
Ja grönt är skönt,sägs det...

Nu ska jag ut i bastun och mysa med gubben ;)

Ha en skön helg/kramar Viveka

Gårdsromantik sa...

Grnt är verkligen skönt!
Den där dekormålningen var så snygg!

Kram Maud

Inspiration i vitt sa...

Men vilket underbart harmoniskt sovrum du har så mjukt och lungt ditt sovrum utstrålar.
Vilka fina garderober och hyllor.
Hälsa Malin att hon har gjort så fia hjärtan och att hon är så duktig på att pyssla.
Kram till er båda/Ingela.

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Så sant så....
Vet du den där gröna färgen är faktiskt såå vacker! Och vad den passar så bra hos dig. Ja verkligen ett harmoniskt och vackert sovrum.

Kram Anita

alegni sa...

vilken finurlig teori om färgerna :)
jag har också gröna ögon, men har aldrig varit så där värst förtjust i grönt i övrigt, men någon måste ju vara undantaget som bekräftar regeln ;)
skön söndag!
kram,
ingela

nina sa...

Så spännande att följa er blogg. Roligt att ni har en butik inte alltför långt ifrån vårt boende. När vägarna drar söderut måste jag nog titta in. Är själv ny i bloggvärlden. Vänligen Catarina

i Emmas vita hem sa...

Hej!
Oj vilket vackert sovrum, kallholmenmöblerna klär ju utan tvekan även i grönt! Måste säga att jag är väldigt imponerad av dina målerikunskaper. Mamma har en lampett från er, med rosor på, jättevacker är den. Har du möjligvis även varit och målat hemma hos Sofie (och Maria)? :) Kramar Emma