23 januari 2009

GOD KVÄLL VÄNNER...

Denna vecka har varit otroligt spännande.
TV har varit här och filmat till ett formgivningreportage.
Det är en ny reportageserie som visas på tisdagarna.
Den handlar om kvinnliga formgivare och deras produkter.
Saker vi möter i vår vardag.
Vill ni se gå in här
Vi får följa olika personer i deras formgivartänk, mycket intressant...att följa andra menar jag, hur tapeter, möbler och köksprodukter kommer till, det var hur pirrigt som helst att en av formgivarna var jag!

Här filmar Peder i vårt kök.
Han var lugn och kreativ.
Vi fick se en del av de han filmat i en monitor det var som konstverk.
Den här delen av filmandet var riktigt kul.

Det här är journalisten Anita.
Hon här jobbat många år på TV och var urcool.
Duktig och kunnig.
Hon höll i hela upplägget samt intervjuandet.
Inte min starkaste sida att vara naturlig med starka lampor och en kamera riktad rakt i ansiktet, men Anita var bra på att lugna så vi hoppas på ett bra resultat trots min ovana och hemska röst.
Nu filmar Peder sängkammarscenen med Malin.
Med det säger vi ha en mysig helg.
Reportaget kommer vecka sju.
Tisdagen den 10 Februari klockan 18.15 på TV.
Kram från en utmattad Carolina.
Tänk att det är så jobbigt att vara snygg och trevlig i två dar....

15 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Men vad skoj, grattis till er! Hoppas ni påminner om sändningstiden.

kram

Butik Östergården sa...

Vara trevlig och snygg i två dagar, låter heljobbigt! Men det var väl jätte kul ändå! Nu har jag skrivit upp tid och kanal i almenackan så jag inget missar. Man tycker alltid man har så hemsk röst när man hör sig själv. Tänk vad nervös du ska va den dagen de sänder. Men det blir säkert jätte bra. Du har ju inte precis nått att skämmas för i ditt hem. Utan kan bara vara stolt.
Ha en riktigt mysig helg!
Kram Helen

Nyhems byggnadsvård sa...

Sängkammarscener på bästa sändningstid! Ska bli kul att se. Norrländskt tungomål är ALDRIG fult, vet ni väl. Jag brukar också städa först jag bjudit hem folk, fast det räcker med grannen, inte nödvändigtvis SVT... Grattis! MVH Värmländska Mitt Egnahem/Nyhems byggnadsvård

alegni sa...

så spännande! jag har skrivit upp tiden i min kalender!

Annika sa...

God kväll
Men så roligt att få vara med i reportage. Nu är det bara för mig att invänta sändningen så man får se hur det blev, säkert vart det kanonbra.:)
Kram Annika

Stina sa...

Titta ja! Vad roligt.

Klart att man vill filma där. Kramis tiller! Stina

Myrrabutiken sa...

Ni är alltid snygga o trevliga så det måste ha gått på rutin:) Ja vi ses på möbelmässan det blir trevligt! Kram Jenny

Anonym sa...

Det är ju verkligen skiitcoolt! Jag ska lägga in påminnelse på mobilen. ;-)
Kram, Jossan

Målargården sa...

Oj, va spännande det skall jag komma ihåg och titta på om jag har möjlighet. Måste varit jättekul att ha dem på besök./Eva-Mari

Hea sa...

Vilken rolig möjlighet! Grattis på er bägge två, det förtjänar ni! Ni får lägga in klippet i bloggen sen...

Familjen Öhlins Blogg sa...

Men vad kul! Ett stort grattis till er båda, ser framemot att få se repotaget på tv.
Hanna

Granne med Selma sa...

ÅH! Grattis! Det kommer jag inte att missa! Däremot letade jag efter er på Formex... Men man kanske skulle ta och besöka möbelmässan? När är den? Älskar stilen på era möbler!
Kram Sussie

Älfgärdet sa...

Åh så kul! För den skull måste jag ju komma ihåg Go kväll! Men jag förstår att det tar på krafterna!

StrandviksVillan sa...

Men så jättekul!! Hoppas verkligen jag kommer ihåg att kolla programmet, snälla du kan väl påminna igen då det närmar sig?

Ha det fint!

Lissboden sa...

Grattis till att ni får medverka i programmet Go´kväll. Ni designar jättefina möbler och detta är ni väl värda. Vilken marknadsföring!
Maria