4 maj 2009

SOMRIGT GEMAK

Ett ljuvligt sovrum att sova gott i under sommarnätterna.
Inspirationsbilden finns i Lantliv nr 6 som kom ut häromdan.
Sänggaveln kommer från vår serie Rosgården.
Den är helt slät och målad i "Vintervitt" vår nya vitfärg.
Sängen och det underbara överkastet har de lånat från
Syster Lycklig som är en av de mysiga butikerna i Stockholm som säljer våra möbler.

Det här är nästa uppslag en himmelsk hörna.
Tapeten är ljuvlig och lampan är fin den kommer från Ikea.

Här kommer veckans vårtecken.
Vi bor precis där Skellefteälven går in i havet.
Ett viktigt vårtecken är när isen på älven släpper och det gjorde den i helgen.
Nästan snöfritt, måsar och öppet hav, kan det bli bättre...
Nu måste jag ta tag i utlottningen.
Vi har lite körigt idag eftersom det är måndag efter långhelg.
Återkommer med resultat så snabbt jag kan.
Förmodligen inte idag, fast jag lovat...
Kram Carolina.

20 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Sänggavel är ljuvlig,ni gör så vackra möbler.
Är det inte skönt att se det glittrande vattnet igen det måste vara vår.
Ha en bra dag!
KRAMAR

Vit som snö sa...

Ljuvliga bilder från Lantliv! Såhär års vill jag gärna ha in en touch av romantik i inredningen i form av rosiga textilier. Möblerna får gärna vara romantiska året om och det tycker jag era är. Helt underbara!
Kram Cilla

Hemmalycka sa...

Jättefin sänggavel, passar sig bra till den där tapeten som är helt underbar. Man kan inte annat än att le när man ser den :-))
Kram Åsa

me and alice sa...

Hej Carro Barro!
Åh vad fint ni bor!!! Älskar havet. Har ju växt upp i Stockholm och tillbringat så mycket tid i skärgården. Finns inget ljuvligare...
Förstår att ni stor trivs där i ert paradis!
Ja jag såg er ljuvliga säng i Lantliv. Det här numret var underbart...
Kram från Sussa Pussa!! *fniss*

Lissboden sa...

Hej Carolina!
Min dotter ville också ha både sängen och tapeten när hon tittade i Lantliv-tidningen.
Härlig utsikt ni har. Närheten till havet är aldrig fel.
Jag håller förresten på att måla alla mina Kallholmenmöbler nu när vi renoverar i vardagsrummet och de blir som nya igen.
Jag visar dem på bloggen så småningom.
Kram/Maria

Cattis sa...

härligt med barmark.
Det där sovrummet skulle jag inte ha något emot att sova i :-)

promenader på landet sa...

Härligt vårtecken du visar, kul att få se hur långt våren har kommit i norr! Kram Maria

Mejrams! sa...

Härligt när våren gör sitt intåg! Vilken utsikt du har. Ha en skön dag!/Merja

Designe sa...

Såå underbara bilder! Jag njöt då jag tittade i reportaget! Har tittat flera gånger! :) Kram

Jenny sa...

Hej!
Vilken jättefin sänggavel!
Vad roligt att den var med i Lantliv:)

Ha en skön kväll, hoppas på tur i er tävling;)

Kram Jenny

Erika i Villa Lilja sa...

Den sänggavlen kommer högt upp på min önskelista!
Kram Erika

Tankar tar tid sa...

Oj, vad fint ni verkar bo ... helt underbar utsikt ... skillnad mot min ... skog och åkrar så långt ögat når *ler*

Sänggaveln är jättefin ... är ett "vill ha" objekt av första klass ; )
Satt tidigare idag och tittade på just det uppslaget ... har nyss köpt lampan från IKEA fast den förnicklade och funderade på om jag ska byta till den vita isället, hmmm!

Home No.1 sa...

hej Carolina=)
Nej ljusstakar går knappt att sälja men de är så klassiska och hänger väl med till hösten kommer!
Vilken underbart somrig bild mycket vackert!
Kram Annica.

Ingalill sa...

Åh, vilka underbara bilder! Man vill genast hoppa ner i sängen..Kul att kunna titta på er live i tv-reportaget!!!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Såg att det var eran underbara säng gavel när jag bläddrade i tidningen. Åh visst är det lite orättvist när man ser alla vårtecken från söder. Men tussilagon har ju kommmit.Kram Tess

Målargården sa...

Men så härligt vacker hall du har, gillade verkligen bilden med stolen, böckerna och kungakronan.
Visst såg jag också att er sänggavel var med i Lantliv. Verkligen kul, den var så vacker i den miljön.
Märker att vi har lite lika vårtecken gällande isen. Här "sköljde" den för några veckor sedan och vi fick varmt och fint men idag och igår regnade det hagel och det inspirerade inte att ta cykeln 12 km till jobbet. Blidde bilen igen tills det blir varmare. Ha en bra vecka! /kram Eva-Mari
Åh, vad jag håller tummarna för mig själv i utlottningen. =)

Unknown sa...

Hejsan!
Japp, jag såg allt er vackra sänggavel, det är verkligen bara ni som gör så mkt tjusigt, ler! Kram Petra

Inspiration i vitt sa...

Vilka mysiga bilder på det söta romantiska sovrummet, där i den fina sängen och med allt annat vackert runt skulle man sova som en prinsessa. Vilket härligt vårtecken nu ska du se att det snart blir grönt hos er oxå,

Inspiration i vitt sa...

Glömde, skriva kram på dig oxå/Ingela.

Anonym sa...

Kallholmen är något speciellt! Nere vid "din" strand har man hoppat mellan stenar, fångat spigg, paddlat på frigolitbitar...(livsfarligt)
Jag har väl alltid talat så gott om det stället, så att min son, trots att han är född i Jämtland, gärna skulle flytta dit!
Lyckliga dig som får bo där!!!
(liiite avis på alla där ute)

Kram "Bitto"