11 augusti 2009

GJUTJÄRN OCH VESPOR

Vi har verkligen lärt känna varandra på den här semestern min man och jag.
Vi har alltid roligt i mycket tänker vi lika men visst har vi olikheter också.
Jag vill se nya saker och köra olika vägar, Jonas är nöjdare om vägarna är trygga och bussen inte far illa i stupiga uppförsbackar.
Jag älskar vacker bebyggelse och havet, han gillar vespor och historiska platser.

Det här är stadskyrkan i Follonica.
Hela ingången är gjord i gjutjärn, är inte det himla coolt.
Många staket och portar var också i gjutjärn så det måste vara ett material de gillade och det gör jag också, krukor, bänkar och grindar.

Det här går Jonas igång på......
Ett helt garage fullt med gamla och nya vespor.
Det här "himmelriket" fanns i Gavarrano, en bit från Follonica där vi bodde.

Det fanns hur mycket delar och fina vespor från förr och nu.

Här finns en med sidovagn en dröm för vissa...

I söndags hade de Vespaträff för hela Italien .
De samlades i Gavarrano och körde runt i Toscana.
Vill ni se bilder från det gå in här.
Eftersom det var så underbart väder även här hemma åkte vi på en egen Vespa tur i Skellefteåområdet.
Vi har hjälpt mina föräldrar med att flytta så det var härligt med en softardag.
Ha en skön vecka nu när jobbet börjar på allvar för så många!
Kram Carolina

4 kommentarer:

Steffo sa...

Håller med dig om gjutjärnet... snacka om konsthantverk! Man riktigt ser hur pojkdrömmarna lyser i Jonas ögon... å den var läcker!

Hemmalycka sa...

Åhh vad fint det är där. Men det blir väl toppen att sitta i en sidovagn?
Kram Åsa

Home No.1 sa...

Åh vad läckert med gjutjärn gillr när det rostar lite sådär shabby du vet och vespa, ja det är riktigt coolt faktiskt!

Kram Annica.

Noll54/Eva-Karin sa...

Jamen jag ser att ni varit i Castiglione,,, älskar detta ,,,familjens favorit sedan barnen var små. Brukar bo på Riva,,,,kul med din faster!

Ja boken är jättefin!

Ha det så gott!

E-K/noll54