6 oktober 2009

SLOW DECO

Inredning som håller länge, både estetiskt och materialmässigt.

Närproducerade, ekologiskt framställda möbler och rättvisemärkta.

Eftertänksamt, snyggt och levande.

Nya och gamla klassiker och antikviteter som håller att gå i arv i generationer.
Visa saker är dyra men materialen, designen och känslan av hantverksmässig möbel väger upp investeringen.

Visst låter det som om det handlar om Kallholmen!
Men det är ett reportage från Sköna Hem som handlar om Slow deco inredning som håller länge och är en investering för framtiden.
Man hyllar skönheten i det slitna men innefattar också nyproducerat i god kvalitet.
Gå gärna in och läs om det. (Du kan klicka dig dit här!)

Önskar er en fin kväll, här är det frostigt och klart!
Carolina.


6 kommentarer:

smultrongården sa...

Slow deco - coolt namn!
Jag blev helt tagen av slow food. Har ni hört talas om det?? Är samma tanke, närproducerat, rent osv... man äter för att äta bra i lugn o ro. Stressar inte genom maten. Säkert samma koncept, typ.
Underbar filosofi.
Vad sägs om "Slow Life"?? Säkerligen kommer det också snart. Känns att nåt är på G i den här stressiga världen. Förresten, här märks det inte så väl. Här på landet är det slow redan - sååååå skönt!
Och i Vence ännu mer slow... jag tror det är den stilen den här familjen gillar. Därför har vi väl Kallholmens Slow Möbler också...!!
Slowkram till ER!

(eddas) sa...

Nydelig de hvite møblene....og de slitte også:)
ha en kos kveld
klemmer edda

i Emmas vita hem sa...

Så sant som det är sagt :) Återvunnet eller närproducerat borde vi alla satsa på för framtiden... Att man sedan får så ljuvligt vackra möbler är ju en fröjd för ögat! Ha det gott! Många kramar Emma

me and alice sa...

Slow deco vilket skönt ord! Det är verkligen det rätta ordet på era vackra saker!!! Precis det ni förmedlar med er kreativitet. Möbler som aldrig blir omoderna och bara blir vackrare ju äldre de blir. Ni har verkligen lyckats bra!!!
Kram till dig Carro Barro! *fniss*

The Secret Garden sa...

Ja det är sånt som man gillar. Jag brukar kalla det för att saker och ting "håller" och då menar jag att man inte blir les på dem, att de fortfarande är vackra och att man gillar dem år efter år efter år. Designen, det estetiska, håller.

Lissboden sa...

Det låter hur klokt som helst efter att jag gått in och läst om det. Jag tror absolut att detta är framtiden. Det måste vara slut med slit och släng nu i dessa finanskristider.
Jag gillar Slow food också. Mat ska lagas och ätas i lugn och ro.
Jag håller med Smultrongårdens inlägg, "Slow life" kanske är något för framtidens millenium-kids.
Ha en trevlig kväll!
Kram/Maria