24 maj 2010

SOMMAREN ÄR ÖVER

Och nu är det bara vanlig vår...! och det är ju faktiskt helt okej det också!
Otroligt vilken ryssvärme vi har haft, man blev ju helt till sig med att köpa blommor.
Här brukar man ju inte ha annat än penseer ute innan järnnätterna i början av juni.

Blommor i roliga betongkrukor.
Den lilla kransen säljer vi i gårdsbutiken för 99 kr.

Vi kör lite med lila och lingonochmjölk i våra krukor i år.
Passar bra till huset som kanske byter färg i sommar.
Håller på att kolla på färgprover, visar er mer sen.

Gjutjärnskrukor passar en gjutjärnsfreak som jag.

En liten vilostund i sandhamnsstolen...tänk vad jag är nöjd med den!
Klassisk och tuff på samma gång.

Önskar en skön vårvecka.
Kram Caro.

3 kommentarer:

kristina sa...

Fin bilder du lagt upp. Det är roligt med litet blandade krukor och arangemang lila är snygt om det är den svaga färgen, du har många fina saker på din blogg.
Det är försommar här nu i Sandviken
det är så grönt ute överallt o så blommor förstås den bästa tiden på året.
Jag har inte gjort i ordning på min balkong ännu
men har lovat mig själv att i år skall jag ha fint där!

Lissboden sa...

Ja, sommaren gick fort iår men som du säger är det skönt med lite vår nu igen.
Jättefina krukor har du och blommorna ser så milda och fina ut i färgen.
Det blir spännande att se hur ni tänkt måla ert hus, även om jag tycker att det är väldigt fint som det är.
Ha en fin vecka!
Kram från Maria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kan ju vara härligt att få börja om från början...vi tar en vår till och sen en sommar på det;-)

Vilka underbara gjutjärnskrukor du har med så vackra blommor. Idag hittade jag en kruka i samma klassiska form fast mindre och i betong, men jag har inte bestämt mig för vilken blomma som ska få den äran....

Kram,
Regina