28 juni 2013

RYSSVÄRME & GJUTJÄRNSKRUKOR

Jag älskar verkligen mina gjutjärnskrukor. De står lite överallt på vår stenaltan med olika växter i här några som jag fick till morsdag av mina barn. Har ingen aning vad de är men jag gillar när växterna har vackra färger på bladen.

Vi har verkligen haft varm den här sommaren redan...vi kallar den ryssvärmen men den kanske bara kommer från Finland. Det är ovanligt att vi här uppe fått njuta av två riktiga sommarmånader när vi precis bara passerat midsommar, kanske den enda glädjen med den globala uppvärmningen. Norrlandskusten den nya Rivieran.

Här ser ni utsikten från stenaltanen på Norrlands Riviera....Guldkusten! Här ska vi njuta i sommar i den svarta utemöbelgruppen Sandhamn som är formgivna av designerparet Bratt & Kahl.

Jag ville kolla hur gjutjärnskruka stavades och googlade på det då kom den här bilden fram som vi visade i bloggen i augusti 2008. Jag hade lika lite koll på växtnamn nu som då...läs inlägget om du vill, gå in här.

Önskar er en riktig skön helg, här ska det slipas på det sista på nya hemsidan den släpps den första juli.

// Carolina.

1 kommentar:

Lissboden sa...

Vilka fina krukor, kul att haft dem så länge och fortfarande tycker om dem:)
Härligt att ni har så fint väder däruppe. Här har vi inte haft någon vidare sommar ännu:(
Må så gott och ha en fortsatt fin sommar!
Kram/Maria