17 oktober 2013

MULTIPLA REVBENSFRAKTURER

För två veckor sedan skulle jag storstäda på vårt måleri där vi har ett av våra möbellager. Vi hade ett otroligt flyt...sorterade, slängde och klättrade! Helt plötsligt gled lastpallen jag stod på två meter upp på ett pallställ åt sidan och jag föll...Det går väldigt fort men samtidigt som i ultrarapid, på vägen ner krossade jag två revben riktigt ordentligt och fick också en fraktur på bröstbenet. Jag känner mig ändå tacksam att jag inte slog huvud eller nacke i betonggolvet, jag kunde ju fått men för livet eller avlidit.

Nu har jag fått komma hem från lasarettet, har ordentligt ont och orkar inte mycket men jag lever :-) Tar en dag i taget, softar i en underbar miljö...vår nya punchveranda med utsikt över havet. Har lite svårt med att allt tar tid är den otåliga typen :-)

Idag kom den första snön...det ljusar ju upp lite grann och jag säger som klistermärket som min man satt på min sjukhussäng... "Fall int"!

Kram Carolina.

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så otäckt, och så fort det kan hända. Har en son som spelar hockey så jag har suttit många ggr på akuten, bla för revben. Men inte så illa som ditt, var rädd om dig och stor kram
AnnaMaria