8 januari 2009

MIN VACKRASTE JULKLAPP

Nu skall jag visa min vackraste Julklapp.
Den fick jag av min svärdotter Kristina.
Detta är en del av de underbara paketen som fanns under deras gran.
Vackra snören, virkade band och rosetter till och med handbroderade etiketter.
Vill ni se mer så har hon precis börjat med en egen blogg som heter Fru Ekenstedt

På mitt paket hade hon virkat spetsen och färgat den virkade rosen i lingonsylt...!
Kan det bli pyssligare och mer kärleksfullt än så?

Paketet innehöll rundstickor i trä från Kina i alla storlekar.
Underbart...ni skall få se att jag som slänger ut att jag inte är pysslig titt som tätt kanske har en liten pysselådra ändå...i hantverksträsket!
Kram Carolina

9 kommentarer:

In my house sa...

Ååååå, så mysigt!!!! Nu får du sätta igång med stickandet,,, man kan ju få mer sug efter sånt nu,,, när det blir mörkt ute tidigt,,, en kopp choklad och stick/virk stund!!!

- Ska genast gå in och kika på tips bloggen =)

Nytt år och nya tag,,,, =)
Stor KRAAAM j

Butik Östergården sa...

Vilket paket. Var väl nästan synd att öppna det. Vilken gullig svärdotter du måste ha. Man blir lite sugen på att sticka o virka.
Det verkar som det har blivit poppulärt igen. Här i stan hade de en utställning med stickade väskor som var jätte poppis.
Ha en bra dag!
Kram Helen

Brunkullan sa...

Vilken härlig gåva! Nu lär det stickas strumpor, mössor och vantar dagarna i ändå hos er:)

Susanne

Dicksonska våningen sa...

Så bra! Nu behöver du ju inte köpa fler tröjor utan du kan sticka dem själv! :)
Vilken fin inslagning av paketet.

Till Malin: Rensa i lugn och ro, vi ska inte måla förrän till våren :) Hoppas jag inte orsakat för mycket bekymmer...

Ska ni ställa ut på Möbelmässan V.6 i Sthlm?

Kram Annika

Hea sa...

Det där roliga med dekorera paket och färga i lingonsylt, låter väldigt roligt. Blir nästan sugen på att prova. Mmmm jo bloggar ja... Jag har typ sex, men tre ligger nere och är på väg bort ur mitt liv ;o) Ja vad ska en stackars kreativ pysslare bli till att göra??? Trevlig helg och tack för all hjälp!

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Ja det var verkligen ett vackert paket. Tycker själv att det är såå roligt att ge och få fina paket. Hihi det är nästan så man glömmer innehållet. Men det du fick där i... ja oj vilka härliga stickor!

Kram Anita

Stina sa...

Ja det är sååå skönt att vara hemma igen.
Är ganska nöjd med badrummet men hade jag bott i hus och skulle ha kostat på det själv, så hade det sett annorlunda ut :)
Glad att du tyckte mitt skåp var fint...du är ju proffs:))

Kram Stina

Annika sa...

Hej
Vilka fina paket och vilka vackra stickor. Det var länge sedan jag stickade/virkade något, men har börjat få sug efter det och nu inspireras jag verkligen. Mina flickor är i denna stund i färd med att handsticka och jag har lovat visa hur man stickar på riktigt:)
Ha en bra vecka.
Kram Annika

Granne med Selma sa...

Så mycket kärlek och omtanke nerlagt på paketen... Skulle gå bra med ett tomt paket bara man fick det som visas på utsidan:-)
Kram