14 oktober 2013

ROSGÅRDENS FINRUM

Minns ni förr i tiden när man hade finrum? Jag tycker det låter så mysigt på något sätt. Mycket finare än vardagsrum :-) Men det kanske är helt olika saker, numera har man det kanske fint och användbart överallt och kök, vardagsrum och finrum sitter ihop.

På den här bilden är dörrarna borttagna från linneskåpet och då får man ett användbar bokhylla. Framför hyllan står Fredrika en vacker stilstol i rokokostil.

När vi fotograferar våra miljöbilder lånar vi ihop "fluff" från släkt och vänner. Cortinan från min far, broderade mattan från min mor och hästen hade min mans farmor som barn.

Vill du läsa mer om Rosgårdens möbler går du in här.

Kram Carolina.

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fint finrum! Hos min barndomskompis fanns ett finrum, men då var det möbler i mörkt trä och mörkgrönt tyg som såg ut som brokad som gällde. Minns att det doftade möbelpolish i finrummet.
Kram,
Regina