22 juni 2009

ATT BO VID HAVET

Undra om vi får krypa in vårt ute rum kajutan i sommar eller om vi får njuta av att sola på altanen.
Vi får väl se vad vädrets makter är på för humör när det blir dax för semester om två veckor.
Igår så använde jag schablonerna utomhus och målade "KAJUTAN" ovan för dörren.


Blomlådorna har även dom fått samma färg.

Det här "planket" byggde vi i fjol .
Bor man vid havet så behöver man lite ställen som ger lä när vindarna kommer.

Å vad jag längtar efter att få sittar här och ta morgon koppen......

När vi flyttade hit till norrlanskustens pärla skelleftehamn för 14 år sedan så var det många som höjde på ögonbrynen.
För Skelleftehamn är i många ögon inte fint nog
Kan ni tänka er att inte alla vill vakna upp och titta ut över denna vackra småbåtshamn.
Åren har gått och många fler har upptäckt att Skelleftehamn är en riktig pärla.
För alla som fortfarande höjer på ögonbrynen så säger vi bara som en annan norrlänning nämligen Ingemar Stenmark.
-he gå int förklara för dom som int föstå.

Vårat hus "krämbullen" har sin allra bästa sida bak.
För det är här vi njuter av att bo vid havet.
Kram Malin

14 kommentarer:

Elin sa...

Villka vackra bilder... jag förstår varför ni fastnade för denna plats... vilken underbar stämning vid havet... Och erat hus är så fint och välvårdat...
Så fint du målat över dörren... så kul att ni döpt byggnaden...
Hoppas veckan fortsätter att bli lika fin...

Många kramar
Elin

Vit som snö sa...

Klar ni njuter Malin, ni bor ju jättefint till! Hela Kallholmen är ju underbart o Ske-hamn har många vackra hus att erbjuda.
Så fint det blev ert krämbulle-hus o ni ser verkligen ut att ha fixat fint kring era uteplatser!
Nu verkar ju fina vädret komma också så ni får sitta där o njuta!
Kram Cilla

Lantliga drömmar sa...

Så fint ni bor. "Planket" var jättefint! Brukar tillbringa mina semestrar vid roslagskusten helt underbart! Nilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder, skulle inte ha något emot att bo där, ni bor helt underbart!
ha en fin kväll!
kramis/LenaS

Stina sa...

Ert hus är så himla fint och ni bor helt underbart...vilken ynnest att få bo så man ser havet...jag är inte ett dugg avis :)

Kram
Stina

Inspiration i vitt sa...

vilket fint hus ni bor i Malin, så härligt att få bo så nära havet. Nu kan du nog sitta där vid ditt fina plank och njuta, vilken mysig vrå.
Kram på dig/Ingela.

Home No.1 sa...

hej Malin ser ut som en riktigt härlig krämbulle=)))
Kram Annica.

Karna sa...

Oj så lekkert dere har det, et drømme sted..kos dere i solveggen!

Vit Spets sa...

Halloj!

Vilken härlig plats... hela "krämbullen" ser fantastisk ut ;-)
Gillar att Ni döpt "kajutan"

Önskar dig en skön tisdag, jag har ledig dag...

Kramis
//Siv

Granne med Selma sa...

jag gilla krämbullar - både sådana man kan äta och sådana som är mer träiga :-)
Snyggt med det infällda fönstret i planket!
Kram Sussie

Viveka i Bläckhornet sa...

He e klart de int förstå sånt:) Men vi norrlänningar vet...

Hjälp vilken krämbulle till hus! Wow säger jag bara!

Och kajutan...mysigt!

Kram Viveka

MY COASTAL HOME sa...

Så himla fint du målat över dörren, charmigt!!
Hoppas att ni får sol och sköna dagar i sommar!
Kram
Jacqueline

Lissboden sa...

Vem vill inte bo vid havet!?!
De som påstod motsatsen är väl bara avundsjuka, eller?
Ert hus är så fint i sin nya "krämbullefärg".
Ha en bra helg!
Kram/Maria

Marie Edvardsson sa...

Hej ska till att måla vårt sekelskiftshus här i hälsingland å blev jättekär i er färgkombination. Är jag fräck om jag ber om färgnumrena? Jag skulle bli så himla glad.

kram Marie