10 juni 2009

GÅVA

Förra veckan,en helt vanlig kväll fick jag ett paket.
Jag älskar paket både att ge och att få.Sen har jag turen att var gift med en som alltid varit kung på överraskningar.
Just den här gången så var det ingen födelsedag eller något annat.
Men visst är det väl så att man då blir extra glad.
En "Roberts radio" oj vad jag har suktat efter en sån. Nu ska den få vara med mig både ute och inne hela sommaren,ja vinter också för den delen.
-För lång och trogen tjänst sa min man med glimten i ögat.

Just nu står den i vårt uterum "KAJUTAN"
Där tänkte jag fixa till lite men efter huset blev färdigmålat så har vi bestämt att nu ska vi pula på i lugn och härlig takt, göra sånt som man njuter av och tycker är kul.
Inte jaga på med andan i halsen hela tiden.
Nu är det ju så att allt fix med hus och trädgård är kul men se till att hinna njuta på vägen.
Kram till er alla duktiga hemmafixare där ute!
Malin

16 kommentarer:

LenaS sa...

Åh vilken undebar pressent, förstår att du är superglad!
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Hemma hos Razzel sa...

Åh, nu blev jag avis!! En sådan vill jag också ha, helst vit - givetvis...

STENLYCKA sa...

Vilken underbar man du har och vilken härlig radio!
KRAM

Brunkullan sa...

Men så gulligt! Och inte vilken gåva som helst heller:)

Lite avis blir jag nog..hihi. Fast jag fick ju min kitchenAid för mindre än ett år sen, så jag ska inte klaga;)

Susanne

i Emmas vita hem sa...

Hej Malin :)

Vilken fin present, förstår att du blev glad! Den är både snygg och användbar! Vad gullig han verkar din man, så härligt att han också ger sig på plantering hemmavid ;)

Roligt att du nappade på tipset om sockelfärgen, tycker den ommålningen kan vänta en stund så ni får njuta, ni har ju varit fantastiskt duktiga och man behöver ju vila också :)

Såg de fina loppisfynden också, kakburken var ju helt bedårande! Jag längtar efter loppis, förra året hade Joypeak en utomhus, massa gobitar, hoppas att det blir även i år! (bara vädret tillåter).

Ha det så bra!
Många kramar /Emma

Tulipa sa...

Vilken överraskning!

Förstår att du blev överlycklig!

Mariette

Vit som snö sa...

Och alldeles extra glad blir man när man får en gåva "bara sådär".
Dom är såå fina dom där, förstår att du blev glad!
Joo, vi blir borta i mellan 3 o 4 veckor när vi ändå åker ända ner till Halmstad. Jag längtar såå!
Ska bl.a hälsa på Helena B, hon bor i Kungsbacka nu.
Kram Cilla

Huset vid ån sa...

Vilken snygg radio du fått! Kul med överraskningar, det förgyller vardagen! Må så gott! Kram Therese

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jättehäftig gammeldags radio.
Det är verkligen underbart med män som har förstånd att uppskatta sin kvinna.
Härliga fynd du gjort också, kakburken var riktigt fin.
Ha en fortsatt bra vecka!
Själv går jag på sommarlov idag, härligt!
Kram från Maria

In my house sa...

Åååååå, tack snälla för kommentaren,,, va gla jag blir ska ni veta!!!! känns jättekul....

Stor kraaaam (och ooohhh, vilken radio) Mmmmm snygg

Brunkullan sa...

Så kul att ni var i Östersund!
Tidlösa ting (lovely butik!)anar jag var ett besök för er..:)

Brunkullan är tyvärr inget fik längre, utan en restaurang/pub. Jättemysigt fortfarande med uteservering som alltid är proppfull vid fint väder! Förtjänar ändå ett besök.

Det är synd att säga, men det finns inte längre ett sånt där mysigt litet fik som brunkullan var, här i stan. Bara stora fik som Thörners, Wedemarks och Tages, som också har gott att fika, men det där lilla genuina gårdsfiket, med hembakt saknar jag.
Svenssons café på Frösön kommer nog närmast. Liksom café slalom på Jamtli, och såklart sommartid har vi Stocketitt på Frösön, och Björkbacka café ca 1 km rakt ovanför centrum:)

Hoppas ni gjorde några loppisfynd när ni var här också:)

Susanne

Lantliga drömmar sa...

Är nog många som är lite avundsjuka på dig just nu =) Nilla

Granne med Selma sa...

Jag tror jag är kär... i en radio! Så söt den var! *vill åxå ha*

/Sussie

Vit som snö sa...

Hej Malin!
Nu måste vi reda ut en del... Är Carro o Robert syskon?!! Så får jag det till när jag läser...o det hade jag ingen aaaning om! Jag visste ju att ni på något sätt var släkt men inte hur! Mallis lät ju inte alls fel men du o jag är inte alls avis eller hur?! Här blåser ju såå ljumma vindar;-)
Nästa år- jaa, du vet ju vad vi fyller då..hehe..då ska vi på lååång skööön resa!
Egentligen skulle vi på vinresa nu o fira vår 10-årsdag i Toscana men det blir ett annat år pga vissa hinder:-( Surt!!
Men jag håller med dej, vi håller riktigt hårt i våra godingar! Jonas o jag har ju känt varann hela livet o varit vänner många år men så när jag flyttade till Uppsala så upptäckte vi att vi saknade varann mer än vi trodde o så blev det vi!! Lycligt va?!
Ha en mysig helg malin!
Kram Cilla

Gårdsromantik sa...

En sån radio är jag så sugen på - är den så bra som de säger - för supersnygg vet jag ju redan att den är.

Kram Maud

Erika sa...

Åh, den var fin! Som jag har fattat det, har båda våra män gått på samma skola. Jag tror dock att min var borta då de fick lära sig att man skall köpa presenter till sina tjejer......

Förresten vågar Jocke inte komma på jobbet längre?! ;) Det kanske var att vi "hotade" med att byta ut honom mot Zelmerlöw...

Trevlig helg. Kram