1 juni 2009

KRÄMBULLEN ÄR KLAR

Jag har upptäckt att jag är väldigt målstyrd.
Mitt mål var att huset skulle vara klart 1:a juni och det är det Jippiiiie!

Ja nästan i alla fall sockeln är inte klar och där tänkte jag faktiskt be om lite hjälp.
Vilken färg tycker ni att den ska bli? Jag hade nog tänkt lite ljusere grå som gruset. Men ni karnske har något ännu bättre förslag.
Dom flesta har ju grå sockel men den färgen som man använder går bryta i vilket ncs nummer som helst, så vad säger ni?
Appro på färg så har vi ända sen vi började måla haft lite svårt att komma fram till vad vi egentligen har för färg på vårt hus. Vi har sagt nougat, lite dov melon och allt möjligt.
Men nu är det löst.
Goa snickaren Per hade vägarna förbi och sa .
- Huset ser precis ut som en krämbulle!
Så nu vet vi att vår hus färg är krämbulle.
Oj så smaskigt.
Hanna och Per har en mysig blogg som ni kan gå in på här.

Det roligaste med att ha nått sitt mål är ju faktiskt att nu får man börja fluffa.
Den första växten kommer på bild här.

Jocke gillar barr träd...... jag är väl inte lika förtjust i dom små stickiga sakerna .
men jag stor gillar dom fina hinkarna som jag fick i morsdags present.
Så här ser ni en äktenskaps kompromiss hi hi.
Hinkarna kommer även dom från "Trädgården i Ursviken".
Ha nu en riktig härlig vecka alla ni där ute.
Kram Malin

8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Åhh vilken läcker krämbulle det blev och vad duktig du varit som målat hela huset.Fick du inte ont i axlarna?
Ha en skön vecka!
KRAM

Familjen Öhlins Blogg sa...

Hahaha min kära make kan verkligen sätta ord på allt! Krämbulle...ja huset blev krämigt och jättejättefint. Vad ni kämpat på bra å äntligen kommit fram till den fluffiga delen. Så kul! Tack för din kommentar om vår blogg, men det är ju mest tjollerbilder vi lägger ut. Den går inte ens jämföra med alla fina bloggar som finns ute i datavärlden!

Hinken du fick till morsdag var jättefin, det är fantastiskt bra att vi har trädgården i Ursviken nära till hands, ska göra ett besök dit någon afton.

Idag har Pär varit en tur till Malå för att skicka iväg förgården som blivit såld. Så nu blir det att planera hur den nya ska se ut...känns riktigt kul! Ha det bra!
Kram

Hea sa...

Vilken härlig beskrivning! Krämbulle stämmer bra... Men otroligt fint förstår att det kliar i fingrarna efter målningen för fluffet! Skön vecka på er!

Lissboden sa...

Hej Malin!
Jag gillar ditt krämbullehus. Det blev så fint. Bra jobbat!
Vi har hela husmålningen kvar till sommaren och då är det väl egentligen inte så lämpligt att måla, vad jag förstår är det bättre på vår och höst.
Ha en bra vecka!
Kram från Maria

Ingalill sa...

Åh, vad ni har varit duktiga och jobbat!! Skönt när man verkligen har bestämt ett datum när något ska vara klart. Jättefint med den mörkröda dörren!!!

Vit som snö sa...

Förstår att du varit lite osynlig i bloggen om du redan målat klart!!! Bra jobbat o skönt att ha det klart när sommaren kommer igång "på riktigt".
Tror det är den första krämbulle som jag kallat snygg;-) dom brukar ju däremot va smarriga. Men det blev riktigt superlyckat o så fint med färgen runt fönstren.
Ha en härlig vecka!
Kram Cilla

Överkalixtösen sa...

Vad fint det blev! Jag skulle stasa på en röd sockel, liknande den ni har på fönsterbågarna.

Stina sa...

vad fint ert hus blev...jag tycker som tösen över mig, samma färg som på fönsterbågarna. Tycker om när färgerna kommer igen, blir en helhet:)

Kram Stina