30 juni 2009

SILVERBRÖLLOP

Den 30 Juni 1984 gifte sig Carolina Lindqvist, Skelleftehamn och Jonas Dahlberg, Skellefteå.

Silverbröllopsdagen började med champagne, jordgubbar och 25 fantastiska rosor till frukost.
På klippan i sommarsolen, helt underbart.
Tack min pärla för 25 fantastiska år.

Bröllopsresan gick till Italien i folkvagnsbuss.
Här står bussen på Via Appia i Rom.

Här är vi på en camping i Toscana.
Vi åkte med våra bästa vänner och det var ganska trångt i bussen så här bor brudparet i tält...
I morgon åker vi ner till Italien igen, med en lite nyare husbil.
Det blir härligt.

Så här såg Malin ut på Bröllopet.
Hon var 14 år och inte hade man någon aning att 25 år senare skulle vi driva ett företag tillsammans.

Jag tror jag får en typ av kris...
Tiden går så fort och man ser det så klart såna här dagar, när man ser på bilder och minns...
Ha nu en riktigt härlig sommar!
Nästa inlägg från mig kommer från Italien.
Kram Carolina.

22 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Vilka fantastiska rosor, måste nästan vara svårt att resa ifrån dem.. ; )
Grattis på silverbröllopsdagen!

Målargården sa...

Men guuud så mysigt med rosor och champagne på klippan. Grattis till de 25 åren. Hoppas resan blir lika underbar och fin denna gång....fast kanske lite bekvämare.
Själv firar vi 10 år i september....undrar just vad det blir då???/ Kram Eva-Mari

Mer av allt sa...

Grattis på silverbröllopsdagen! Vad härligt att åka på nytt till Italien. Jag önskar en en riktigt härlig och mysig resa!! Vi firade 20-åris bröllopsdag förra sommaren. Vi ligger lite efter med andra ord. Kramar från mig

Home No.1 sa...

Grattis Carolina!!!!
Det var inte dåligt!
Hahhaaa 1984 va snygg man var...
Kram Annica.

Familjen Öhlins Blogg sa...

Grattis till era 25 år tillsammans, så mysigt att få åka iväg till Italien! Hoppas ni får en underbar resa och en härlig sommarledighet.

Hälsningar Hanna

smultrongården sa...

OJ! Sitter här o blir blöt i ögonen. Lätt att bli vääldigt tacksam när man ser tillbaka. Att få ha ett liv tillsammans med den man helst önskar är väl ändå otroligt. 27 år är det för oss i år och det är ju så himmelens kul! Ni får förmodligen en lika härlig resa i år som på bröllopsresan.
Jag kom hem för nån timme sen från Frankrike. En vecka ensam med 2 kompisar på loppisar o antikmarknader o en massa ost o vin... Ujuj. Ska nog gå in till maken & avnjuta allsången - en härlig måbrastund med Anders Lundin. Och maken förstås...
Japp, vi har öppet hela sommaren.
Kul om ni skulle åka förbi. Gör ni det när ni åker till Italy?? Hör av er när ni åker till eller från även om vi inte har öppet. Är vi hemma lovar jag att sätta på pannan!!
Kramar Eva

Viveka i Bläckhornet sa...

Men ett JÄTTE grattis gumman till ert silver bröllop :)

Visst blir man nostalgisk när man tänker tillbaka. Vi firade silver bröllop för tre år sedan.

Ha en riktigt skön resa

Kram Viveka

Lantliga drömmar sa...

STORT GRATTIS !!!!!! Nilla

i Emmas vita hem sa...

Hej tjejor :)
Stort grattis till dig Carolina och din silverbröllopsdag, härligt med italien igen :)
Har varit på bröllop i lördags, min bästa väns och det var helt underbart!
Hoppas att ni har det bra i värmen! Många kramar till er!/Emma

gamlamejeriet sa...

Oj, vilken årsdag. Och vilka ljuvliga rosor; man kanske skulle gifta oss ändå....

Kul också att se 80-talslooken, den kommer man ju ihåg...

Grattis!

Viveka på Humlebacken sa...

Stort grattis på bröllopsdagen!! 25 år, det inger respekt!!

Fias Drömmar sa...

Hejsan!!!
Vilka vackra rosor, ett stort grattis (en dag försent)på er bröllopsdag!!!
Hoppas ni får en fin resa =)

Tack så jättemycket för kommentaren hos mig, blev verkligen jätteglad!!!
Att texta på trälådan var inte en lätt match. Men lådan ligger mig varmt om hjärtat =) Fick den av en speciell go vän =)

Ta hand om er och njut av värmen!!!
Kramar Fia

Lissboden sa...

GRATTIS till silverbröllopsdagen!
Härligt med män som förstår sig på det romantiska.
Tack för era trevliga kommentarer.
Ha en riktigt skön "ny bröllopsresa" till Italien i lugn och ro.
Jag hoppas att Malin är hemma och håller ställningarna.
Knopparna var förresten jättefina, tack!
Kramar till er båda från Maria

Hjortgården sa...

Grattis på 25 - års dagen!!!
Silverbröllopp - det låter nått det - så romantiskt och nostalgiskt med en till Italienresa - hoppas ni får en underbar resa!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Var ju felinloggad så vi tar det en gång till!!!!!


Grattis på 25 - års dagen!!!
Silverbröllopp - det låter nått det - så romantiskt och nostalgiskt med en till Italienresa - hoppas ni får en underbar resa!

Kram Maud

Stina sa...

Vad mysigt!:-) Grattis och kram.:-)

Lilla huset på prärien sa...

Oj, så fina ni är på bilderna!! Grattis på silverbröllopsdagen :) Håller helt med dig om tiden, den går så attans fort! Tänk, det gjorde den inte när man gick på lågstadiet precis... ja, det skulle vara sommarlovet som gick fort i så fall...

Ha det fortsatt skönt!

Jenny

Myrrabutiken sa...

Åhhh vad fina ni var/är:) Jättekul att se och härligt med kärlek som håller...jag o Björn har varit gifta i 13 år, tiden går alldeles för fort:) Ha så skönt i Italien, mitt favoritland!/Kramar jenny

Designe sa...

Så söta ni var och vilken resa ni hade! Vacker bukett oxå! Stort Grattis! Kram :)

i Emmas vita hem sa...

Hej igen! Tack för era söta kommentarer :) Självklart höll jag mitt löfte om håret och skorna, mamma lånade ut hennes gamla vackra bröllopsskor till mig och håret blev någorlunda efter andra blekningen ;)
Skulle vara roligt att gifta sig, vi får väl se vad som händer i framtiden :) Hoppas att semestern blir härlig för er båda med mycket sol och värme! Många kramar Emma

Lina sa...

Hej hej!!

Jag har för ett tag sedan startat en blogg om mina smycken och silversmide. Titta gärna förbi en sväng, och tipsa vänner och bekanta som kan vara intresserade! ;)

linassmycken.blogspot.com

Kram på er goingar!

/ Lina

Hea sa...

Grattis så mycket på er! Det är hemskt vad tiden springer på...när man tittar i backspegeln. Men många roliga minnen, vad gulliga ni är!