11 juni 2009

JOYPEAK

I morgon hoppas jag att alla runt om i skelleftetrakten passar på att besöka JOYPEAK.
Det är en riktig folkfest på pingstkyrkans grönområde i Ursviken.
Alla barn kan roa sig hela dagen i hoppborgar, med ansiktsmålning och massor av andra aktiviteter.
Vi vuxna kan fynda på stor loppis och äta god mat.
Allt utom maten är gratis, jag lovar att ni kommer att trivas.
Mina pojkar tycker att detta är en av dom roligaste dagarna på året.
Om det blir någon tid över efter alla festligheter så tänkte jag leka med mina stenar som ni ser här ovanför.
För ni tror väl inte att det bara var loppisfynd i bilen på väg hem från Östersund??????
Nej vi hade ju lite plats kvar nere vid fötterna och eftersom vi hittade så fint stenställe så fick alla en påse sten vid fötterna.
Ni fattar att man måste stå ut med en del om man bor i vår familj.

Dessa fina koppar och zinkkar kanske ska få hitta sin plats någonstans runt huset.
Dom rymdes faktiskt i bagaget, tur för det hade nog inte varit så skönt att sitta på dom i 50 mil.


Denna läckra donna, min kära kollega och bästa vän har kommit hem idag. Jag har just hämtat dom på flyget. En vecka på Mallis har Caro haft och firat sin mammas och pappas 50-åriga bröllopsdag tillsammans med hela sin och sin brors familj.
Hon är efterlängtad ska ni veta.
Här hjälper hon mig att måla huset....... ja, just här solar hon nog mer än målar:)

Ha en riktigt skön helg nu när det är sommarlov och allt.
men för mig så är det tre veckor kvar till semester.
Den som väntar på nåt gott........!
Kram Malin



7 kommentarer:

Vitt och vanilj sa...

Hej!
Jag vet vad du menar,min familj fick förra sommaren finna sig i att jag portionerade ut stenar i deras resväskor när vi skulle åka hem från Grekland, min väska var ju redan överviktig.Dina stenar var väl värda en åktur för att få pryda ditt hem och trädgård.
Ha det så bra kram Petra!

gamlamejeriet sa...

Vad fint ni kommer få det i er trädgård snart, med så många stenar. Och ett nymålat hus därtill!

Tack för din kommentar; den kom precis i rätt tid. Visst vill man att de ska vara nyfikna på livet!

Vi har det likadant här hos oss; med pojkarna menar jag, en ordentlig och en väldigt kreativ och nyfiken. Lillasystern verkar vara som den yngre också...

Ha det gott!

Lissboden sa...

Hej Malin!
Så fina stenar som du hittat finns minsann inte överallt så det gäller att passa på.
Var det hårt liv på Mallis för Caro eftersom hon ligger och vilar upp sig eller har hon kanske kommit in i en annan lunk?
Maken och jag åker dit på tisdag och då hoppas jag att vi skall få vila upp oss innan vi kommer hem och skall börja måla vårt hus.
Ha en skön midsommarvecka!
Kram från Maria

Tess på Tilda och Mamma sa...

HEj Vänner! Jag vet inte hur många stenar jag fraktat hem från olika delar av världen.Fast dom finaste finns i våran stuga på höga kusten rullade stenar av havets makter.
Ha en bra dag.
Kram Tess

livet på utanäs sa...

Hallå !
Familjen har verkligen fått stå ut med ett och annat genom åren , när man börjar tänka efter...
Nu är nästan alla utflugna , men en av grabbarna ,1.85 lång, fick sitta ihop klämd med en tallrikshylla här om dagen i baksätet, fyndad på återvinningen.
Hundstackarna har också fått prova på ett och annat. Vi har två stora draghundar. Nu hör till saken att en är unghund , 6 månader gammal och VÄLDIGT ivrig på att bita på saker , så det är mycket motvilligt jag använder mig av det utrymmet. Man vet aldrig vad man hittar när resan når sitt mål. Det är redan ett och annat som har passerat hans tarmkanal kan jag säga =)

Jag vill OCKSÅ ha en EXAKT likadan radio som dig ... jag måste leda in min man på rätt spår , för han har INGEN aning om vad Roberts Radion är för något , men snart vet han ...

Ha det gott !
Kram Sussi O

Lantliga drömmar sa...

Stenar kan man aldrig få för många av. Har involverat min yngsta son i att leta vackra stenar. I somras var vi vid kolmården där plckades det en del. De övriga i familjen begrep inte varför vi skulle släpa med oss sten.Då svara sonen att mamma ska ha dom till fina saker. Den pojken har jag fostrat bra ha,ha. Nilla

Krukmakeri hemjord sa...

en hälsning från en gammal kund här!

annbritt /krukmakeri hemjord Nora