8 juni 2009

SKATTJAKT

Vilken rolig helg vi haft!

På Söndag så var vi på väg hem från Östersund.

Jag hade spanat in massor med loppisar på vägen ner men då var det tidsbrist så jag hade blivit lovad att stanna vart som helst på vägen hem.

Fösta stoppet var i Hammerdal.

Direkt vi klev in genom dörrarna så började pulsen slå..... För här fanns det mängder av prylar.

Ni vet ju hur man blir . Lite tunnelseende. Man vill verkligen inte bli avbruten.

Men jag hade ju med mig tre goa killar som med jämna mellanrum ropar och vill visa något.
När jag har kollat på Willes prylar (högtalare och annat som en 12 åring vill ha) på Elliots saker pocketar m.m.

Då ropar Jocke.... Älskling!

Just då hade jag precis fått upp ångan och ville inte titta på mer prylar som någon annan i familjen tyckte om.Det här var ju min stund jag hade ju blivit lovad.....
Så lite irriterad svarar jag ....Visst kan väl du titta själv så jag får var i fred !!!!!!

Jag lovar dyrt och heligt att titta på allt som mina goa killar kommer dragande med från och med nu!

För i handen håller min kära make(väldigt kär efter detta fynd! )

denna KAKBURK...........

Tänk att han har nog släpats runt på så många loppisar så han helt plötsligt hittar fler skatter en jag!!!!! Tur att vi bor i samma hus. Eller hur?

Kan man få för många lådor? Nej tänkte väl det.



Även trappstolen hittade Jocke pluss en massa mer saker ,stora zink kar och koppargrytor b.la.
Bilen var proppfull!
Hela familjen var nöjd , och inte får jag vara sur och grinig när grabbarn vill visa sina fynd för det är ju fantastiskt att dom tycker att det är lika kul som jag att gå på skattjakt!
Kram Malin( som fortfarande har ett stort loppisleende)

14 kommentarer:

Lisa.L sa...

oj så fin burk =) jätte snygg !
Den dära trappstolen var verkligen ett fynd utan dess like =) super fin ju ! mvh Lisa

STENLYCKA sa...

Ja, det var en fin kakburk, din man har verkligen smak för fina saker eller var det så att han gav dig ett tips om hembakta kakor?
Trappstolen en sådan vill jag haaaa.... har letat och letat på var enda loppis, men en dag så händer det.
Ha det så gott och jag förstår att du har ett leende på dina läppar med så mycket fint du fick med dig hem.
Kram

Vit som snö sa...

Ser dej storleende framför mej!
Grattis!Vilka fynd!
Känner igen det där med att ha familjen med på loppis men det går bättre o bättre för var gång!
Du verkar också ha en tålmodig karl! Tänk i sommar när vi kör ända ner till Halmstad, gissa hur många loppisskyltar man kommer att se:-) Då gäller det att smajla in sej hos J. Hihi
Kram Cilla

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag kan riktigt se ditt bredaleende framför mig. Rackarns så fina fynd. Det märks att han vet vad du vill ha. Ibland glänser de till våra män...haha.

Kramar Viveka

Viveka på Humlebacken sa...

Wow, lätt att le med alla de fynden! Pallen var ju helt underbar!!

Dicksonska våningen sa...

Kakburken var superfin!

Innan man kommit in i loppistänket är det svårt men tillslut har man rätt "glasögon" för sakletande :)

Kram Annika

Emmas idéer sa...

Hej.

Ååh vilken underbar kakburk. Hittade en likadan sist jag var på loppis men den var orange så den står tyvärr kvar på loppisen... vill ju inte jättegärna måla den så den fina "kakor" texten försvinner.

Ha en trevlig kväll.

Kram Emma

Lulebekke sa...

Her var det mange fine skatter!

Stina sa...

Vilka fynd ni gjorde på er resa...
Jag har också en sån pall...den står på vinden, kanske jag ska ta ner den och göra den fin :)
Tack för snäll kommentar hos mig ang. hylla och låda. Jag blev så glad av att få beröm av ett "proffs"
för det är du ju :)
Ni tillverkar helt underbara möbler.

Ha det bäst!
Kram Stina

Emmas idéer sa...

Hej Malin.

Tack snälla för din kommentar. Vad glad jag blir. Jag gillar att fota men har aldrig känt mig bra på det.

Skulle vilja gå en fotokurs, men tiden räcker inte med tyvärr.

Nu ska jag ut på gården och plantera blommor, bor i lägenhet och alla ska hjälpas åt att göra fint på gården.

Jag som knappt hann med att göra fint på min balkong, men men.. hihi ha det så bra kramar Emma

livet på utanäs sa...

Jag känner igen mig helt och hållet =)

Kakbuken var jättefin och INTE kan man få för mycket lådor ,bra att ha =)
Var själv på soptippen med en massa byggskräp igår och när jag vänder mig om så står det en dam som just ska kasta en gammal resväska . NEEEJ, hörde jag mig själv skrika, ska du kasta den där ??? Dum fråga för övrigt. Det hela slutade med en helnöjd Sussi som puttrade hem i Transporten med ytterligare en resväska. Bra att ha =)
En annan gång "tvingade" jag gubbarna på sopstationen att fiska upp fönster ur kontainern. Jag förstår inte , ingen i familjen vill följa mig dit ...

Ha det bäst !
Kram Sussi O

Hea sa...

Vilka underbara fynd! Du kanske kan ge lite tips om semesterbilen rullar söderut?? Ja, loppisfynd kan få den tristaste dag att lysa upp! Vilka gulliga män du bor med!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vänner visst jobbar jag i sportaffär, det roliga är att många ser mig i tidningen och känner igen mig fast jag inte vet vem ni är.Vilka loppis fynd instämmer att man aldrig får för många lådor. Ha en bra dag.
Kram Tess

Jolbi - fashionillustrator sa...

En biblioteksstol (nästan iaf)!!! Som jag har letat efter en sån, får jag låna din man nästa gån jag ska ut på loppisrunda?